16. 9. 2019
“Našim cílem
je podpořit angažované studenty, protože máme dojem, že někteří učitelé se
staví vůči občanskému aktivismu svých studentů nepřiměřeně negativně. Naopak
máme za to, že je třeba studentům ukázat, že nejsou v obavách z budoucnosti
sami, protože hrozící klimatický kolaps je jedním z největších nebezpečí
dneška,” říká Martin Vonášek, učitel dějepisu z ostravského gymnázia Hladnov.
K akci Týden
učení za klima se může připojit kterýkoliv vyučující pouze tím, že v jedné ze
svých hodin bude nějakým způsobem tematizovat klimatickou krizi a jevy s ní
související.
“Myslíme si,
že učit pravdu o klimatu v souladu se zásadami školského zákona je v naší zemi
naprosto nezbytné. Řada politiků i komentátorů totiž zapleveluje veřejnou
debatu absurdními tvrzeními, kterými se snaží zpochybnit fakta o příčinách
klimatické změny a manipulují jak veřejností, tak i žáky a studenty. Jako
učitelé cítíme povinnost respektovat vědecké závěry o lidském vlivu na
klimatický rozvrat a srozumitelně a citlivě je tlumočit studentům,” dodává
Miroslav Pešek z pražského gymnázia Jana Keplera.
Platforma
Učitelé za klima bude metodiky pro pedagogy zveřejňovat i po skončení Týdne
učení za klima, protože její ambicí je, aby se problematika klimatické krize
dostala do škol trvale. První ukázkou je metodika vytvořená v interaktivní
výukové platformě Historiana. Tématem lekce je ekologický kolaps civilizace na
Velikonočních ostrovech. Dokážeme se z historie poučit?
Zdroj: ZDE
Diskuse