
Drobný rozdíl mezi komunistickým režimem a dneškem: za osud bezdomovců můžete individuálně VY
21. 8. 2018 / Jan Čulík
Za jejich osud jsou jmenovitě a individuálně odpovědni jednotliví občané České republiky, jimž jmenovitě a individuálně nevadí, že lidi živoří a umírají na ulici. Za tyto zločiny nenese vinu žádný "režim", ale současní čeští občané a voliči. Kdyby jim vadilo, že se podílejí na ničení lidí a zabíjení bezdomovců (málokterý bez jednotliví občané České republiky, jimž jmenovitě a individuálně nevadí, že lidi živoří a umírají na ulici. domovec se dožije vyššího věku než 40 let) udělali by proti tomu razantní akci.
Polistopadový režim nemá morální právo na svoji existenci.
Zločinecký a nelidský režim, který tu máme po roce 1989, poslal na ulici již více než 75 000 bezdomovců. Každý rok jsou tito občané mučeni v zimě chladem. A z nich již přes půl tisíce bestiálně umučil mrazy. V míře utrpení, které si musí umrzající bezdomovec vytrpět, je dnešní režim srovnatelný s hitlerovským, který také některé své vězně umučil mrazem.
Polistopadový režim nemá morální právo na svoji existenci.
Zločinecký a nelidský režim, který tu máme po roce 1989, poslal na ulici již více než 75 000 bezdomovců. Každý rok jsou tito občané mučeni v zimě chladem. A z nich již přes půl tisíce bestiálně umučil mrazy. V míře utrpení, které si musí umrzající bezdomovec vytrpět, je dnešní režim srovnatelný s hitlerovským, který také některé své vězně umučil mrazem.
Počet umrzlých českých bezdomovců již tedy převyšuje počty popravených za diktatury bolševiků u nás. Cynici samozřejmě řeknou, že je to něco jiného. Život Milady Horákové má přece mnohem větší hodnotu než život nějakého šupáka, který umrzl před pár dny naproti luxusním vilkám v pražských Řeporyjích. Feministka, socialistka a neúnavná pracovnice Červeného kříže Horáková by s tímto postojem asi jen těžko souhlasila.
Umrznutí bezdomovce v EU má varovnější hodnotu, než poprava či vražda disidenta v diktatuře. Obojí je bezesporu zločin, kterého se dopouští stát a na kterém mají morální vinu občané, kteří to tolerují. Ovšem nechat umrznout bezdomovce v zatím nejrozvinutější a nejbohatší části Země je mnohem horším zločinem, než když naše spřátelená diktatura v Etiopii rozstřílí demonstraci na cimpr campr. Postavit se totiž diktatuře, která je podporována bohatými mocnostmi finančně i zbraněmi, vyžaduje obrovskou odvahu. Kdo z nás ji má? Ale zachránit bezdomovce před umrznutím, vyžaduje jen trochu času a dobré vůle. Ta ale chybí. Místo toho nastupuje sobectví a lhostejnost.
A samozřejmě, obhájci této bezdomovecké ruské rulety poukazují i na to, že zatímco za popravami stojí státní aparát a jeho zákonodárci a justice, bezdomovci si mohou za své postavení a osud sami. Tady je největší chyba, které se kapitalističtí ideologové dopouštějí. Ovšem tomu se nemůžeme divit, protože již mnohé studie prokázaly, že lidé pravicově smýšlející se v životě orientují spíše citem a emocemi než rozumem a logikou.
Nicméně pokusme se jim to vysvětlit tak, aby to
pochopili. Jsou to právě zákony a justice, které umožňují, aby byl člověk
zbídačen na míru, která ho nutí žít v životu nebezpečných podmínkách, mimo
obecné lidské společenství. Systém exekucí, upřednostňování práv bohatých,
policejní represe proti chudým a nejchudším, to jsou právní a strukturální
příčiny toho, že se desetitisíce lidí v evropské vitríně kapitalismu ocitá
v ruletě života a smrti. Zatímco odsouzení k smrti mohou napsat,
většinou zbytečnou, žádost o milost, bezdomovci mohou doufat, že příští noc se
jim kulička na ruletě smrti vyhne.
Diskuse