Cena elektřiny, gigant ČEZ a já...

29. 9. 2013

Se zájmem sleduji diskusi kolem ceny elektřiny do níž se zapojil i mluvčí energetického giganta ČEZ. Rád bych reagoval na jeho poslední prohlášení v němž tvrdí :" Přeplněná faktura nemá mást" a o zveřejnění dalšího údaje o ceně KWh pak :" Přidávat se může, ale zároveň to přispěje k informačnímu smogu", píše Daniel Bosák z Rumburku.

Nejprve bych rád sdělil mluvčímu ČEZu, že si cením přístupu jeho zaměstnavatele, který se snaží o plnou informovanost o všech položkách tak, aby přeplněná faktura nemátla odběratele, bohužel se mu to moc nedaří a faktura mate čím dál více. Pro ukázku zasílám fakturu z období před 11 lety, z mého minulého bytu. Pro pana mluvčího jen dodávám, že v jejich energetickém gigantu SČE a.s. zmizela i s přehlednou fakturou . Zajimavé bezesporu je, že když použiji kalkulačku Energetického regulačního úřadu tak se mi po vložení údajů na záložce "detail výpočtu platby" ukáže na prvním místě cena za kwh hodinu a stálé měsíční platby (viz. příloha eru). Co je zkrátka u ČEZu informační smog, je pro ERU nejdůležitějším údajem výpočtu ceny pro odběratele...

S podivem je i fakt, že ERU počítá s KWh jako ostatní smrtelníci (domácnosti), kdežto ČEZ netroškaří a účtuje MWh. Proč, když faktura nemá mást?

O tom, že při letošním vyúčtování mně gigant ČEZ nezapočítal poslední došlou zálohu (ne jedenáctou, ale už desátou), by bylo na další článek. Jen v nástinu : Reklamace faktury se stále točila kolem toho, že mi zálohu převedou do dalšího období a hned musím zaplatit co mám na faktuře (6880,- Kč, záloha byla 2910 Kč.) Dát ČEZu cca 3000,- Kč navíc, aby mi je zúčtoval za rok se mi vůbec nelíbilo. Proběhly dvě reklamace přes internetový portál ČEZu (CEZ-online), dvě různé paní stejné argumenty - zaplaťte. Obrátil jsem se na ombudsmana ČEZu - prý to nemůže řešit, jelikož jsem nereklamoval. Vysvětluji mu, že jsem reklamoval dvakrát - posílám kopie dotazů a odpovědí s "cez on-line" (příloze sesumírováno pro ombudsmana). Dozvídám se, že to musí řešit reklamační oddělení - to ale není stejné jako podat reklamaci přes portál on-line (k čemu pak mají v portálu on-line kolonku podat reklamaci, když to reklamace není?) viz. odpověď ombudsmana. Nakonec jsem poslal ostrý email, že zvažuji o změně dodavatele a informování medií - hle vše šlo snáz. Faktura šla upravit a 2910,- kč nezapočítaná záloha byla náhle započítána a nebude rok ležet na účtu ČEZ.....

Tohle je gigant ČEZ, nikoliv ten růžový obláček co vypouští do éteru pan mluvčí.....

Je smutné žít ve státě, kde si člověk musí vybojovat resp. "vyřvat" to na co má nárok a co je v normální společnosti chápáno pod pojmem slušnost. Kdybych neměl internet a náturu postavit se, težko by se reklamace vyřídila do data splatnosti faktury.....a pak ? Upomínky, odpojení elektřiny? Exekuce? Raději nedomýšlím....A tak si vždy "přebroukám" Karla Kryla: "Když pýcha mrazí z papíru, hovoří vrazi o smíru a radost z boje okorá, vzpomeneš co je pokora? Vždy znova, z nuly stěny Dómu tmelit, ze vzdoru, svobodnou vůlí vytrvale čelit netvoru, bez pýchy, vstoje, střepy odstraňovat ze sítnic -- Pokora, to je všechno obětovat, nechtít nic." Zatím ještě mohu a díky Britským listům vím, že nás není málo...

0
Vytisknout
3695

Diskuse

Obsah vydání | 27. 9. 2013